Sunday, December 26, 2010

Konsert GEMURUH DT Tutup Tirai 2010



Selepas kejayaan Konsert GEMURUH DT di Tapak Ekspo Seberang Jaya, Penang pada 18 Disember lalu, Wings dan Search bakal menutup tirai persembahan tahun 2010 di Surf Beach @ Sunway Lagoon pada 25 Disember ini.


RYE Productions dan DiGi Telecommunications cukup optimis lokasi itu dapat mencatatkan rekod bilangan penonton yang luar biasa sementelah ramai yang melahirkan rasa kecewa apabila gagal menonton persembahan Double Trouble di tiga buah lokasi sebelum ini.



Apa yang membanggakan, Search dan Wings merupakan dua kumpulan rock pertama tempatan yang diberi peluang mengadakan konsert di Surf Beach @ Sunway Lagoon yang sudah semestinya satu pengiktirafan untuk legenda rock seperti mereka.

Dua band otai ini bakal mendendangkan rangkaian lagu-lagu popular seperti Gadisku, Issabella, Pawana, Pelesit Kota,Rozana, Misteri Mimpi Syakilla, Bujang Senang, Opera Hidup, Sejati dan banyak lagi. Tidak dilupakan gabungan mantap mereka menerusi lagu Gemuruh iaitu lagu tema buat peminat Double Trouble yang telah melayakkan mereka menerima anugerah platinum berkembar atas kejayaan album tersebut yang telah terjual sebanyak 180,000 unit sekitar tahun 1992.

Malahan untuk memberi nafas segar dan sebagai tanda persembahan penutup tirai 2010, sebanyak 8 lagu persembahan Search dan Wings akan diiringi dengan assemble string professional. Tidak ketinggalan sebagai tanda penghormatan untuk Search & Wings, Azlan Typewriter, Hillary Ang dan Sham Wings akan bergabung dan membuat persembahan pembukaan pada hari tersebut.

No comments:

Post a Comment